Budapesti Duna hidak II. rész

A budapesti Duna hidak történetének második részében a Dualizmus korában épült utolsó hidakkal ismerkedhetünk meg, mint az 1896-ban átadott Szabadság (akkori nevén Ferencz József híd) és az Újpesti vasúti híddal. 1903-ban készült el fővárosunk másik ékes hídja, az Erzsébet híd, ami mára egészen más külsőt kapott, mint hajdanán.

A Horthy-korszakban is gyarapodott a budapesti hidak száma, először az 1924-ben átadott Gubacsi híd, amit viszont már évtizedekkel előtte is terveztek felépíteni, de megvalósulása késett. A híd egyediségét az ikerrendszerű konstrukció adja. 1927-ben épült meg a Kvassy híd és a Csepeli gyorsvasút hídja. Végül 1937-ben került átadásra a kormányzóról elnevezett Horthy híd, amit ma Petőfi hídként ismerhetünk.

Végül szó lesz Angyalföld gigászi hídjáról, az Árpád hídról (amit kezdetben Sztálin hídnak ismert a lakosság). Az Árpád hídra már a XX. század elején is igény mutatkozott, míg a Horthy-korban már nem tartották fontosnak a felépítését, s csak 1939-ben kezdték el a munkálatokat, de a világháború miatt ez megakadt, végül a Rákosi-korban fejezték be a hidat, ezért is kaphatta nevét Sztálin után...

További érdekességekről és részletekről az alábbi linkre kattintva olvashatsz: Budapesti Duna hidak II. rész.

Kövess minket Facebookon is: Szórakoztató történelem